Börja blogga igen :)

Har efter ett lååångt frånfälle tänkt att börja blogga lite smått igen. Inte för att jag har något intressant att skriva utan mest för att få skriva av mig lite, som jag sagt tidigare.

Åren går och hår man får...vad händer mer?
  • pojkvän -check!
  • hund -check!
  • bil -check (dockingen volvo) missan går bra!
  • hus (lägenhet) -check!
  • häst -check!
Vissa skrattar åt mig, jag har  hamnat i fällan :P Haha, förutom en utbildning så har jag allt jag behöver just nu. Vilket är något jag emellanåt glömmer. Det kommer dagar då allt känns uselt och det känns som att man saknar allt, men tänker man efter, vad mer kan man önska?

Man kan i och för sig alltid önska sig mer tid och pengar, vilket  alltid är något som är bra att ha. Tid och ledighet. Gud så jag älskar att vara ledig. Är snart inne på slutklämmen av mina 63 dagars ledighet -tyvärr. Hade kunnat vara ledig i resten av mitt liv känns det som, men det blir man inte rik av.

Annars rullar livet på i sakta mak. Jag har bestämt mig för att söka till polishögskolan till hösten (igen). No pressure. Nu har jag också börjat träna på Studio Aktiv, så att jag ska kunna klara fystesten. Känns bra att äntligen ha kommit igång med det, även om jag måste ta tag i mig själv och börja ta i.
Jag har som jag berättat ovan checkat av hund på checklistan! Hurra, världens finaste Felux <3. Är oftast otroligt glad och stolt över honom. Han är en härlig individ, 28:e maj 1 år fyllda. För de som har koll på hunderiet är vi nog snart redo att gå ett lydnadsklass 1-program. Jag måste dock vara tokig, för jag har redan börjat drömma om fler hundar. Visst har han oss, men en hund förtjänar hundkompisar. Får se om ett år eller så, då jag hoppas ha fått ordning på lilleman. Alltid skönt att känna att man har åtminstone en hund man kan lita på om man skall ha flera:) Jooo, förresten för den nyfikne blev det tillslut en blandras Aussie, Border collie, Schäfer. Ca 80% aussie. Det är för aussien hjärtat klappar och blir det en till hund så blir det nog en renrasig sådan för att inte begränsa sig som man gör med blandras.
Jobbar kvar på lagret, har inte hänt något på den fronten...
Daiquire (hästen) är fortfarande kvar i vår ägo och vi konstaterade häromdagen att vi snart haft honom i 6år. Tiden rasar iväg! Hjälp! Han är hur go som helst men idagsläget anings tjock :S Så blir det på härligt bete. Han har dock lite problem med hosta, tyvärr. Ska prova att ge honom alger nu, förhoppningsvis kan det hjälpa honom.

Andra planer är att eventuellt gå en hundkursledarutbildning under hösten (som om jag inte har nog att göra). Felux och jag ska gärna klara lydnadsklass 1 också och kanske köper vi en lägenhet om vi nu hittar någon passande någon gång.

Hoppas att alla lever och mår väl! På återseende!australian shepherd-blandras, 1 årWelsh Cob, 8år och homo sapien sapien


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0