Tjingeling!

Tro det eller ej, men för ett par dagar sedan så slog jag på stort och skaffade mig en Blogg. Den dagen författade jag också ett långt och (enligt mig) ganska intressant och humoristiskt inlägg. Men när jag tänkte förhandsgranska det hela så -poff- försvann det. Så från och med nu så författas allt först i Word för att sedan klippas ut och klistras in.


Gör som jag gjorde då och börjar med en liten formell (eller informell, jag är nog en informell person) presentation av mig själv, ni måste ju veta vem det här handlar om! Jag heter som synes Mathilda Knutsson och är i skrivande stund och ända fram till februari 19 år. Det här är en ålder som jag uppskattar väldigt mycket, men som jag är säker på att jag i framtiden kommer att önska att jag uppskattat mer. 19 -smaka på det. En ålder då det händer otroligt mycket eller otroligt lite i ens liv. Det beror på vad man gör av det. Men då jag är något av en hyperaktiv person som måste ha tusen saker på gång så är jag mitt uppe i den hittills mest händelserika tiden i mitt liv!


Sedan i somras jobbar jag på Texport, för er som inte vet det så är det ett lager och vi packar kläder. Jag vet inte hur det klingar i folks öron, men det är ett arbete som jag trivs förvånansvärt bra med, detta beror kanske inte på själva sysselsättningen i sig utan på mina kära arbetskamrater. Det är en stor arbetsplats med en hel hope förmågor av olika slag.

   Själva packandet och promenerandet fram och tillbaka i gångarna skall dock inte underskattas. Här har man en hel massa tid (kanske för mycket?!) att fundera på saker och ting. Jag tror aldrig att jag har tänkt så mycket, på så kort tid.


Meningen med min blogg är att bringa (o)klarhet i olika händelser och dilemman i livet och i mitt liv. Flera gånger om dagen drabbas min hjärna av oinbjudna pop-ups och jag ska dela dem med er!


Nuvarande status?

Jaha, vi kan ju börja med det som är mest (o?)intressant, civil status: Singel.

Plötsligt händer det! Det var nog vad jag själv och alla andra minst anade. Har delat hela min gymnasietid med Kalle, men så en dag för en tid sedan så tog det hela slut, karusellen stannade av. Det var nog så att vi inte hade riktigt tid med varandra och våra liv spretade liksom ett träds grenar åt helt olika håll. Vad hände egentligen? Jag vet inte, men vad jag vet är att jag känner mig lugn med situationen. Även om ett tomrum skapats (som dock fylls med andra saker än kärlek till en pojkvän) så är jag lugn. Helt plötsligt har man en hel massa tid för vänner och andra fritidssysselsättningar. Tja.. kanske mer om detta någon annan dag.


Själslig status: Otroligt tillfreds med mig själv, även om jag nog är precis heltokig för tillfället. Har släppt en hel del hämningar och saker som jag tidigare upplevt som pinsamma känns helt plötsligt inte pinsamma över huvud taget. Haha! Men jag skrattar, skrattar väldigt mycket nu för ti'n. Har för övrigt lämnat min morsaroll, vet för övrigt inte hur jag hamnade där ifrån början. Jag har ju inga barn. Rollen är nu väl förpackad och förpassad till hemligt ställe. Dock redo att ta fram när tiden är mogen.


Fysisk status: Ja, kroppsligen så ligger jag i träning för att klara fystesterna inför intagning till polishögskolan som är mitt framtida mål. I övrigt kryper det i hela mig i avsaknad på diverse aktivitet, trots att jag har fullt upp med häst och vänner och skola och jobb och faen och hans moster. Något där inne sliter och drar och håller verkligen på att slita sig lös -lös från allt. Jag tror att det är jag. Detta uttrycker sig genom, min i vissa stunder, totala avsaknad av yttre lugn. Jag blir fullkomligt hyperspeedad. På jobbet undrar de vad det är jag går på. Svar: Kärlek. Trodde att jag skulle bli utan den, utan Kalle. Men i själva verket är jag full av den till allt annat. Jag har nog aldrig vart så kärleksfull och haft ett så öppet sinne för allt som idag.


Coming up!

  • Fredag: LÖN! Kombinerat med LEDIG dag, det är otroligt! Får se var vi gör av det hela...
  • Lördag: Högskoleprov -återkommer med utgången (om det inte blir för pinsamt att berätta).
  • Apropå utgång så blir det även middag med daaaamerna på lördagsaftonen.
  • Fortsättning lördag: party Träggan<3<3 Timmar av köande och vansinnigt dansande, ett och annat glas och ja... vi får se var vi tar vägen sedan -antagligen in i dimman.
  • Söndag? Hm, ledig i alla fall...

I stort:

* Flytt (!) Jag och Hannis och Moisan ska antagligen flytta ihop. Vilka tokerier tänker ni men det är sant. Skall bli skönt, även detta kopplas till min frigörelse. Haha!

* Tentor, ja verkligheten har smugit ikapp mig. Men vi skall nog lösa det här också.

* Kul liv :D


Det kommer mera!!


"För att visa att man inte alls blev rädd när man hoppade till så kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig." Nalle Puh.



M.


Kommentarer
Postat av: Sebastian

Jag tackar glatt ja till en inflyttningsfest - ge mig bara ett datum och lämplig klädkod så skall du se att termen X försvinner in i dimman.



Jag välkomnar dig även att joina ansikts-helvetet. Facebook skulle kännas snäppet mindre grått med dina nuna bland mina requests.



Tjong!

2008-10-23 @ 00:36:11
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/
Postat av: hann(is)a

hihi, det är i dessa vi kommer klaga på varandra sen. skriva av oss hur irriterade vi är. farligt. :P snart gos, snart, då hoppar vi över kanten (men landar förhoppningsvis ganska fort). men alla tre, hand i hand, ska vi nog fixa det. jag tror på oss. vi mot världen, vi mot världen min kära(den finns där ute och bara väntar på oss). :) <3

2008-10-23 @ 00:40:02
URL: http://haanabanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0