HELG och så

Go' dag igår.
Började som planerat och slutade också -som planerat:D

Högskoleprovet stod först på schemat och det avklarades mellan halv nio och kvart över fyra.
08:00 På med moppehjälmen. 08:02 Intagit position på moppen. MOPED? Ja, man tager vad man haver. Det var bättre än att cykla kan jag lova. Jag ska köpa en BIL!

Provet gick väl som väntat, inte så bra. Men jag tog detta som en övningsomgång. Höhö, får väl säga det i alla fall. Kan väl förvänta mig ett resultat på cirkus 0,2. Vägrar att rätta själv!
Desto större anledning att ge sig iväg ut på kvällen sedan för att glömma bort det otäcka.
Första destination: Babbel och middag med Linnéa, Hanna och Charlotte. Mycket trevligt får jag lov att säga. Ganska god mat också, jag var hungrig som en varg efter dagens strapatser och åt självklart alldeles för fort och för mycket så ja.. sedan blev det till att förtära desto mer vätska..
   Hanna har för övrigt också skaffat en blogg... "mitt blonda liv". Haha. Både jag och hon fick en utskrattning när vi berättade att vi nu mer kunde kalla oss bloggare. Fast jag var nog snäppet värre i och med att jag faktiskt redan hunnit författa ett par inlägg. Men det står jag ju för =D
   Charlotte berättade förresten att hon hade hittat en jättebillig Burburry-(hur faen stavas det?!)väska på internet.. Verkligen skitbillig. Tills hon kom på att priset inte var i dollar utan i brittiska pund. .
Kul när hon hade upptäckt att hela lönen skulle gå åt till att betala väskan.. nu blev det ju som tur var inte så.. Tur.

Kan förresten berätta om en annan rolig sak som jag hörde.. En annan kompis skulle koka ägg och gjorde således iordning en kastrull med vatten och salt och så vidare... sedan satte hon äggklockan och fortsatte att dona i köket.. När hon skulle ta fram besticken upptäckte hon att det låg ett ägg i besticklådan. Mycket konstigt! Vem hade lagt det där? . . . Sedan ringer klockan. Äggen skall spolas av i kallt vatten. Men var ligger egentligen där i kastrullen? Kokstickan..  Jo, men ibland blir det fel.. det är liksom så att vissa saker går av bara farten och man hinner inte reflektera över dem alls.  .
    Som när jag häromdagen skulle ta O'boy från hyllan där den alltid står... där står lingonburken och i kylen står mycket riktigt - O'boyen..  Hm?

Jaha.. kvällen fortsatte enligt tradition med förfest tillsammans med Cissi, Tina, Hannis med flera.. Mina kära bundsförvanter. . Cissi var väldigt orolig för att det gick för långsamt för oss andra att dricka.. men det redde upp sig i vanlig ordning och vi hann fraktiskt in på Träggan innan elva vilket innebar att vi betalade den billigare taxan i insläpp och garderob. Jag tackar, ja!
    Kvällen gick i dansens tecken och liksom Håkan ramlar sig igenom allt så dansade jag mig igenom lördagen, en hel del tillsammans med en bokstavligt glittrande Sebastian. Vilken hejare på dans:) Haha.  Underbart..

I morse firade jag frukost med mina raringar.. underbart att bruncha med töserna och gå igenom gårdagens bravader och misslyckanden.. Jag tror vi kom fram till att det var en helt lyckad kväll. Trots halv storm.

Pallrade mig hem -walk of shame- . Älskar verkligen att ha på mig gårdagens partykläder.. inte fullt så party en söndagsmorgon när man känner sig sådär.
Har ändå varit ganska så nyttig idag, hann med en sväng med hästen, en joggingrunda och tog sedan en tur till Matilda där vi gjorde i ordning vår redovisning i juridik tills på tisdag tillsammans med Anna och Kristoffer. Stannade en extra stund för ville ju prata lite med min lilla gosebus...

Så var helgen till ända och en ny vecka som antagligen kommer att se ut som alla andra veckor... traggel traggel.. Men det går ju fort . Om det nu är en bra sak eller inte, det återstår att se.

This week:
- träffa Hannis och Moisan i morgon kväll och reda ut saker och ting kring vår kommande flytt
- ha redovisning i skolan. Den ska gå bra. Vi har i alla fall träffats och försökt att få ihop något, till skillnad från vissa andra (?).
- köpa gymkort på studio Aktiv. Active?
- om tillfälle ges och bil hittas ---->köpa den!
- gnälla på regnet
- NOVEMBERLOV. Ja, fast inte för oss hårt arbetande satar. Här has det inga lov vet ni.
- till helgen blir det väl som vanligt kalas och som vanligt skall jag börja planera det redan i morgon.

Jag tror att de på jobbet tycker att jag är helt tokig och det kanske är berättigat. Men lever till stor del för helgen när man hinner göra något annat än att jobba. Därför väntar jag på helgen precis hela veckan. På måndag och tisdag är det okej och ägna sig åt vad som hände denna helgen.. men från och med onsdag, då man känner att nedförabacken närmar sig, ägnas all uppmärksamhet åt kommande helg och planeringen och uppbyggandet av diverse förväntningar är i full gång. . Det blir alla tiders!

 På väg mot helgen!



Jaja..nu ska jag leta upp min säng under klädhögen och sedan försöka somna. Måste ha mina 5 h.
Funderar på att sluta med min obligatoriska halvtimmas snoooooz. Enligt Jesper blir man bara tröttare av att lura sig själv på det där viset.. Kan ligga något i det?

Humdididum. I veckan kommer Cöjan och Tenbrink hem ifrån en väldigt långvarig resa. Jag hoppas verkligen att jag kan springa på dem någonstans .. det var så längesedan.

"För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då-sätt." Puh

M.


Kommentarer
Postat av: Sebastian

Tro mig, min walk of shame var inte nådig imorse. Jag skrämde slag på både vilsna katter och småbarn som vågat sig ut för att leka i leran. Så värt det.

2008-10-27 @ 00:36:07
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0