För jag är så tlöööött

Åh fy fan. Det här var inte en go dag. Jag var så vansinnigt trött på jobbet så jag höll på (eller så gjorde jag det) att somna på fikabordet under rasten. Det är inte klokt vad tunga vissa dagar känns. Men nu när jag är hemma och mamma har åtagit sig att ta hand om hästen och jag har all tid i världen att vila mig då har jag i alla fall inte ro till det.
   Nu har jag beställt böcker som jag ska ha när jag skriver min hemtenta i etik med inriktning mot polisiär verksamhet. Hahhaha, visst låter det roligt? Volontärer kan anmäla sig här på in blogg :D

Har för övrigt köpt en jacka idag, på stadium. Hm, inget märkvärdigt alls men ändå ganska snygg. En jacks som nog passar såväl till bagybyxor som till kjol. Och så är den sådär lagom lång att den precis räcker nedanför skinkorna.
   Fast enilgt min mor har jag, sedan jag under ett par år använde stringtrosor, fått hängrumpa.. Men tänker man logiskt så borde det vara precis tvärt om (tja, inte att hon har fått hängrumpa) men att min snarare har blivit fastare. Så funkar det ju i alla fall med tuttar... Och jag använder ju bh hur mycket som helst bara för att de kanske ska börja hänga lite.. Hoppas i alla fall att det skall frambringa något som överhuvudtaget kan hänga. Men ännu så länge har jag inte sett något resultat..


Idag märkte man hur stor skillnad det blev nu när vi ställt om tiden.. Vansinnigt dumt tycker jag nog att det är. När man på vintern behöver den där extra ljusa timman som mest, då gör man sig av med den. Kan någon förklara varför?

Kan någon förresten förklara för mig vem käringen i min högtalare är? Jag har inte på någon musik eller radio, ändå verkar vår högtalare fånga upp någon sorts jäevla radiovågor och ut strömmar massa blajj på ett helt obegripligt språk? Hoppas inte det är något jag betalar för..

Snart ska jag ge mig iväg, skall träffa damerna som tillsammans med mig skall kriga mot världen och förhoppningsvis även dela tak åtminstone det kommande året. Vi ska snacka ihop oss lite gött idag.. på måndag skall beslutet vara fattat och om cirkus en månad kan vi flytta in..

Vad tror ni om en mintgrön Opel corsa? 16 papp? Undrar, är det värt det?



"Mamma, varför är knapparna där bak när jag är där fram?" Saltkråkans egen Skrållan

M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0