the spring is here

ja, det är baskemej sant. det var inget skämt. hon kom tillbaka, våren.
nu är hon här med pompa och ståt och blomsterskrud. vackra, vackra våren.
till och med vitsippor närmre vårt delmål, dagen då allt ska bli bättre :) tsss..

har precis vaknat ur svettig sömn på soffan. varför är det alltid något läskigt på tv när man vaknar sådär? riktigt otäckt! usch. inatt sov jag i soffan hemma hos mor och far. underbart! var ute till sent igår kväll med hästarna och gick hem runt nio-tiden med fågelsång och akompanjemang av grodor som spelade. vackert. har kommit på att jag inte är någon stadsbo. det visste jag sedan innan, ända sedan jag och kalle bråkade den där gången när vi var på ikea. det var då vi låtsades att vi skulle köpa grejer till vårt gemensamma hem (verkligen jättekul) och började bråka om vilka mattor vi skulle ha i huset. eller tror nästan att vi var osams redan när det kom till huset. var skulle det ligga? jag måste bo på landet..

jaha, men det bli nog till att flytta ut till mor och far när sommarn kommer och under semestern. tror inte att jag står ut här. staden har sina fördelar och vi har ju till och med gräsmatta, bara vi kan hitta lite utemöbler? MEN inget går upp emot lite gödsellukt, varma barr-lukt och blomlukt och ja.. hästar som gnäggar, får som bräker. det blir inte bättre än så :P

idag har jag och tina vart och sprungit igen. första gången var i onsdags, dagen dessförinnan var vi ute och gick. jag visade henne mina gamla nejder i sparsa. om springningen: det var ingen engångsgrej. det var åtminstone en tvågångsgrej!

idag såg vi också vårens första fjärilar: 4 citronfjärilar. fast tina hävdar att det var minst fem vi såg. hursomhelst så måste det vara ett tecken! jag har alltid fått höra att om första fjärilen man ser är en ljus fjäril så kommer det bli en vacker sommar. idag såg vi fyra-fem! det måste ju innebära att sommaren kommer bli ultra-super-kanonersbra! eller? fantastiskt!
   jag har hittat vitsippor också, sa jag det? hehe, är helt manisk. kryper i dikena och letar efter bevis på att sommarn är på väg, ingen återvändo! gôtt mos!

ett intressant fenomen är dock vad som händer nu när solen tittar fram: folk tar av sig sina käder hipp som happ. idag har jag sett flera i bara shorts och linne. men hallå, det känns lite väl bra va? jag kom på att man får minsann välja! antingen kortbyxor och långärmat, eller kortärmat men då får långbyxorna sitta på! kom igen, någon måtta får det vara! jag vill inte bländas av både vinterbleka armar och ben. dessutom kan man faktiskt bli förkyld om man klär av sig för fort :p det har mamma sagt!

nu ska jag sova. i morgon är det påsk och jag har, tro det eller ej, fått ett påskägg :) får se hur denna påskafton blir. det ska faktiskt firas lite. för första gången på flera år. det var värst vad jag försöker med sådant den här omgången. nyår och påskafton. ojojdå! kanske helt enkelt drar till med att fira även midsommar i år. vem vet?

tjipp tjopp, väntar på min gummisnopp. vafan, värst vad den där leveransen var seeeg. pff

21
m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0