klassiker

att folk pratar i biosalongen är väl en klassiker som alla varit med om. jag själv, flera gånger.
hum. jag förstår väl att man ibland är tvungen att fälla någon kommentar om något som hänt i filmen eller om någon som är med i den. inte mer med det. men varför går man på bio om man inte är ett dugg intresserad av vad som visas på duken? det begriper jag inte.
   en gång var det en mamma som översatte hela filmen för sin dotter. jag menar, varför går man på en engelsk film om man varken kan engelska eller är läskunnig?
   en annan gång var det en som oavbrutet satt och hoppade med sina ben, ni vet sådär som vissa har en tendens att göra (typ jag). -vad är det man brukar säga att hoppandet beror på? sexbrist? ehrm, ja i alla fall.. han satt där bakom, eller var det bredvid? ja, med sina sexbristvibrerande ben. jag trodde att jag skulle bli galen. den gången slutade det med att jag smällde till honom på benet efter att otaliga gånger bett honom att sitta still.
   idag var det nära att jag än en gång skred till våldsam handling. framför oss satt två par. fnittrande och tjattrande om diverse oviktiga saker. skickade sms och hade sig. ett jävla pladder var det på dem i alla fall... mmm, det kröp i mig. men behärskningen har kommit till mig för att stanna. jag fick inte ens ett verbalt raseriutbrott. undrar vad som kommer ske med allt jag har hållit tillbaka? en vacker dag kommer det nog ut.

övrigt: städat i bloggen. no offence.
lyckades faktiskt med korvstroganoffen. duktig flicka, t o m i köket.
läst en himlans massa sidor i min bok och städat efter gårdagen. annars blev det inte allt för mycket gjort idag. men det tyckte jag var okej efter en sju dagars arbetsvecka.

jaha, nu märker jag att jag fortfarande inte skaffat öronproppar. fast är lite orolig att om jag skulle göra det så hör jag väl inte vad jag ska höra heller. typ väckarklockan. mjaja, får tillgripa kuddarna.
god natt go'vänner.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0