civilkurage

Idag måste jag behandla ämnet på grund av två aktuella händelser:

Nummer 1:
Häromdagen när jag skulle köra hem ifrån jobbet hände en ytterst intressant sak. Jag kommer på vägen ifrån Ramnaslätt och kör nedåt stan på vägen ned mot Statoil. Planen är att i rondellen nere vid militärpalatset ta vänster ut på motorvägen. Ni som har åkt där vet kanske att det är två filer ned mot rondellen och vid 16-tiden när alla slutar jobbet så blir det en hemskans kö. Hur som helst så löper inte de två filerna ända ner till rondellen utan de går ihop och blir till en fil. Där står alla fint och prydligt i en lång kö, för ingen vill ta innerfilen och köra förbi alla andra som snällt och fint stått där och väntat, ingen innan det kommer någon med en väldans flådig bil och bara glider förbi hela kön och sedan knör sig förbi någonstans längst fram.. HALLÅ?! Idiot! Vafan, tror han att alla står i kö för att det är så jävla roligt eller? Och vad fan, ingick det när han köpte biljäeveln att få lov att köra förbi köer  i alla dess slag? Hm, tror inte det!
Önskade att det hade funnits tillfälle att kliva ur bilen och ta honom i näsan, puckot!

Nummer 2:
Ett annat intressant fenomen är det här med att vissa som åker kollektivt anser sig äga rätten att ta upp två säten, även då de bara har betalat för ett. Jag kan erkänna att det händer att även jag tar mig den friheten, men inte om jag ser att det inte finns några andra lediga platser.
   Det som hände igår var att min kära mor, syster och kompisar till oss tog tåget till och från göteborg. Vid hemfärden fanns det i princip bara fem lediga platser på hela tåget.. och de var fem personer. Det var bara det att den femte platsen var upptagen av två små pensionärsfötter. Det var en liten tanta som hade tagit av sina små kängor och slängt upp sina fötter på sätet mitt emot. Syster yster som tyckte att hennes kompis Lisa skulle slippa att sitta på golvet under hemfärden bad därför tanten att ta ned sina fötter, vänligt. Då svarade tanten -hör och häpna- att det tänkte hon inte göra. Då bröt helvetet ut för henne, syrran drog igång direkt. Hade hon betalt för två platser? "Det är fan för jävligt att det alltid skall vara massa snack om hur ungdomarna beter sig, när pensionärerna är lika dana eller värre"... Diskussionen pågick vilt ifrån Göteborg till Rävlanda.. då konduktören kom och en granne till syrrans sällskap bad henne att vara så vänlig att säga till tanten att ta ner sina jävla fötter..

Fan go syrran! Inte många som vågar stå upp för sin åsikt och fan, principer skall man hålla på :D
Det händer inte så ofta =P men idag är jag stolt att vara din storasyster!

Nu skall jag kolla Idol.

"TV är det enda sömnpiller som man tar genom ögonen. " Vittorio de sika

Läste förresten i mitt horoskop att den här kvällen skulle bli full av romantik. Var är den?

M.

Kommentarer
Postat av: Hanna

iglasmedFyrastolarkonstladerfranJYSKsaljes-auktion-76713665" rel="nofollow">http://www.tradera.com/KoksbordiglasmedFyrastolarkonstladerfranJYSKsaljes-auktion-76713665

Check it out ;)

2008-11-03 @ 23:43:21
Postat av: Frugan

Jag har en sak att erkänna... Det var jag som gled förbi dig i den flådiga bilen ;) Ska vi ses snart saknar ditt lilla djävuls ansikte. :) Hur går allt med flytten?



Du är inte så aktiv på din blogg :P



Puss älskling :)

2008-11-07 @ 12:38:14
Postat av: Sebastian

Ja, nu möts vi inte längre i Träggans dunkla ljus. Givetvis är ni välkomna till Göteborg, och jag ser er lägenhet som mitt andra hem.



Chansen finns att nyår firas på egen ort - annars är jag en given gäst. Detta tåls att diskutera längre fram!

2008-11-13 @ 15:21:53
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0